Sabtu, 14 November 2015

Si Orked Manis - Irina Nur Islam bt. Mohd Lokman

Hari ini ibu nak bercerita mengenai sekuntum bunga orked yang cantik lagi manis yang sedang mekar di rumah ibu... Siapa si bunga orked tu? Mestila anak gadis ibu yang tersaaaaaaannggggaaaattttt ibu sayangi, kasihi, cintai, rindui, geram nak gomoi2.. Irina Nur Islam binti Mohd Lokman. Sebelum ni ibu tak pernah lagi bercerita mengenai anak ibu yang bambam ni. Bukan kerana tak sayang ataupun lupa, tetapi masih tidak berkesempatan... sekarang ada masa sikit, jadi ibu kongsi cerita tentang adik kepada Muhammad 'Izzul Islam ni..


Sebelum ingatan ibu dimamah usia, ibu ingin catatkan di ruangan maya ini mengenai satu tabiat Irina. Biarlah tulisan dan gambar-gambar di dalam blog ini menjadi bukti kukuh apabila Irina sudah meningkat dewasa dan menjadi sekuntum orked yang sangat indah.. Kenapa ibu mengaitkan Irina dengan bunga orkid? Bukan bunga mawar yang sering dikaitkan sebagai lambang seorang wanita??? Hurmmmm rasanya agak panjang kalau ibu nak terangkan di sini. Lain kali la yer.. memandangkan hari ini makin menjadi2 plak sakit kepala ibu ni ha. 






Ha.... ni la tabiat anak dara ibu ni. Pantang jumpa kapas ke, debu ke, tali ke semua nak letak kat hidung. Bantal Irina ni ke mana2 pun Irina bawak. Kalau nak tido wajib ada bantal ni untuk adik ambil talinya dan letak kat hidung. Hehe. Perangai ni tak ada la pula kat abang 'Izzul. Sampaikan bila ibu nak tido pun pandai2 je Irina ambil tali ni letak kat hidung ibu. Irina ingat ibu pun macam Irina ke? Hehe. Tapi perangai Irina selalu buat abah dan ibu tergelak. Apa-apa la sayangku.. Ibu doakan adik bakal menjadi muslimah sejati. Hiasan dunia dan syurga yang terindah. Jadilah muslimah yang pandai menjaga diri, yang berani mempertahankan maruahmu, yang kuat dalam memperjuangkan agama Islam. InsyaAllah.. sama-sama kita berusaha untuk ke syurga Allah. Insya-Allah. Amin. 
جَزَاكَ اللهُ خَيْرًا


Tiada ulasan:

Catat Ulasan